Followers- Jalinan Ukhuwah

Tuesday, December 9, 2008

Salam Eid Adha


Alhamdulilah Allah telah memanjangkan usia kita hingga kita bertemu kembali di bulan besar Zulhijjah. Semalam kita memulakan takbir dan insyaAllah kita akan meneruskan takbir ini hingga berakhirnya hari-hari tashrik.
Di kesempatan ini saya ingin merakamkan penghargaan tertinggi kepada AJK dan sahabat-sahabat Masjid Al_Munawarah Shah Alam serta ahli kariah kerana bekerja keras menjayakan majlis korban selepas sholat Eid Adha. Walaupun hujan lebat, kerjasama berpasukan tidak luntur hingga jam 2 petang. (Nota: Kelihatan abang Roslan sedang menyembelih seekor lembu dengan iringan takbir membesarkan Ilahi).

Tengahari semalam saya menerima sms dari beberapa rakan khususnya Prof Madya Dr Sofiah, Abg Asnyat dan Noraini kerana mereka telah melepasi fasa perjalanan Arafah dan Mudzalifah dan bakal mengharungi kemanisan lontaran jamrah. Sedikit waktu lagi, mereka akan kembali ke Mekah untuk melengkapkan seluruh perjalanan kasih sayang Allah.
"Ya Allah Kau permudahkanlah perjalanan rakan-rakanku dan umatMu ini yang berusaha keras meniti renjisan kedamaian di Tanah Suci. Kau izinkanlah aku hadir lagi untuk memburu kasih sayangMu melalui jalan keinsafan Haji."

No comments: