Followers- Jalinan Ukhuwah

Saturday, December 12, 2015

TAJAAN UMRAH 2016 UNTUK WARGA EMAS/ FAKIR MISKIN




Mohon viral/ share ke whatsapp/fb/media social bagi sama-sama menjayakan program ini.

MasyaAllah & TabarALLAH, 

Bersempena dengan kehadiran bulan kelahiran Rasululah s.a.w,  KHM dengan sukacita menjemput tuan/puan untuk sama-sama menjayakan  
Program:   Tajaan Umrah khusus untuk fakir/miskin dan warga emas 2016


Dr Ridzwan Bakar
1 Rabiulawal 1437H/ 13 Disember 2015

**************************************

1.0 TUJUAN
Menaja sekurang-kurangnya ENAM (6) orang fakir, miskin dan warga emas untuk menunaikan ibadah Umrah bagi tahun 2016.

2.0 SEJARAH  PROJEK

KHM (Kelab Haji Muda) sentiasa komited di dalam program haji/umrah dan  program paska haji/umrah. KHM pernah bekerjasama dengan beberapa organisasi dan agensi umrah di dalam menyediakan program umrah mampu, mengurus dan memimpin Program Umrah Tahunan KHM, Umrah ziarah Istanbul, umrah vip, aqiqah di Mekah, Badal Haji, Tajaan Wukuf dan Iftar on the street  Haramain Mekah dan Madinah di setiap bulan Ramadan.

Buat masa ini KHM terus komited menguruskan jamaah umrah dengan penerbangan hampir setiap hari melalui kerjasama dengan agensi umrah yang mempunyai kredibilti, amanah dan berdaftar.  Kuliah dan ceramah Tarbiah dan motivasi Haji/Umrah juga berjalan dengan lancar di beberapa masjid, organisasi korporat/kerajaan dan jemputan khas individu ke rumah. 

Salah satu hasrat KHM ialah menaja orang-orang tua, fakir miskin dan golongan dhuaafa yang tidak berkemampuan ke Tanah Suci samada untuk menunaikan Haji atau UMrah. Hasrat ini perlu dikongsi bersama masyarakat  agar ganjaran buat bekalan kita di Akhirat akan terus mengalir. 


3.0 SASARAN PESERTA

Program ini dikhususkan untuk menaja  orang-orang tua, fakir, miskin dan golongan dhuafa yang tidak berpeluang ke Tanah Suci kerana kekangan kewangan.  Idealnya, kami sangat berbesar hati jika ahli KHM, pendukung, followers dan pimpinan masyarakat  dapat bersama-sama KHM untuk menaja SATU NEGERI –SATU JAMAAH UMRAH supaya representasi program  meliputi semua negeri di Tanah Melayu termasuk di Sabah, Sarawak, Brunei Darus Salam dan Singapura. 

Jika hasrat ini sukar dicapai,  sasaran minima 6 orang sudah memadai. 

Syarat-syarat kelayakkan peserta akan dimaklumkan kemudian.

4.0 BAJET

KHM mensasarkan  sekurang-kurangnya ENAM (6) tajaan bernilai RM6,000 seorang; bersamaan RM36,000.   Jumlah peserta boleh ditambah jika jumlah dana yang dapat dikumpul lebih besar dari sasaran. 


5.0 BENTUK TAJAAN

Ada DUA (2) bentuk tajaan bagi program ini:

5.1 TAJAAN KHAS
Tuan/Puan boleh menaja RM6,000 seorang dan bakal menjadi jutawan akhirat dengan berkongsi sedikit rezeki untuk peserta terpilih.  Untuk tajaan KHAS, sila berhubung terus dengan Dr Ridzwan Bakar/Tn Hj Razali/Tn Hj Amran seperti di nombor telefon tertera.

5.2 TAJAAN UMUM
Tuan/Puan boleh terus masukkan wang ke akaun amanah KHM yang dinyatakan di bawah. KHM akan mengumpul dana ini dan membuat keputusan bergantung kepada jumlah dana terkumpul. 


6.0 INTEGRITI  DAN KETELUSAN

KHM adalah NGO Islam yang mempunyai integriti dan banyak membuat program/projek-projek Waqaf  di Malaysia dan amal Nusantara Melayu. Semua projek di uruskan dengan penuh amanah. Semua transaksi kewangan akan diaudit oleh 2 juruaudit.  Untuk melihat kejayaan program/projek waqaf/infaq terdahulu, sila ziarah 
http://ridzwan-bakar.blogspot.com ;  facebook/kelabhajimuda ;  facebook/drridzwan


7.0 HARAPAN & KESIMPULAN

KHM  adalah WADAH ANNUITI AKHIRAT – MENITI RENJISAN KEDAMAIAN,
penyedia program Waqaf  dan bakti sosial berkonsepkan  Haji/Umrah.  Menunaikan Haji dan Umrah kelihatan mudah  bagi mereka yang berduit, tetapi sukar bagi mereka yang mempunyai limitasi hidup. KHM Cuma menyediakan wadah amal, agar kita mampu memperolehi sedikit kedamaian hidup. Hakikatnya, kedamaian abadi dan kekal hanyalah ketika  sang hamba  bertemu Pemiliknya.

Wang yang anda laburkan tidak akan habis di sini. Ganjaran dan pahala Cuma hak ALLAH yang menentukan namun secara umum  peserta Umrah yang ditaja mendapat pahala umrah, dan kita yang menaja akan turut sama menikmati  equivalent  reward dari ALLAH dengan sifat Ar Rahman dan Ar RahimNya. 


8.0 KOMUNIKASI

TAJAAN INI BOLEH DIKREDITKAN TERUS KE AKAUN

BANK ISLAM MSIA   1418001- 0013411  “KHM DANA ANNUITI AKHIRAT”

MAYBANK ISLAMIK   5621-0665-3688     “KELAB HAJI MUDA SELANGOR”

Untuk pertanyaan dan diskusi, sila hubungi
Dr Ridzwan Bakar 013-209 0000
Hj  Razali Tumirin 012-607 9097
Hj  Amran Mohamad  013-779 9771

Barakallahu feekum.


Dr Ridzwan Bakar
1 Rabiulawal 1437H/ 13 Disember 2015

No comments: