Followers- Jalinan Ukhuwah

Friday, July 8, 2011

Slot REHAL Sinar Harian 8 Julai 2011


Di pagi Jumaat yang mulia ini, dengan rasa rendah hati saya ingin merakamkan ucapan Terima Kasih dengan sokongan moral dari semua bagi membantu menjayakan misi hidup kita bersama. Dunia yang semakin menghimpit, hipokrasi mengila dan fitnah merupakan antara tribulasi hebat yang kita sama-sama perlu lalui. Kita juga kadang-kadang dihimpit oleh segelintir manusia yang negative dalam menjalani bahtera kehidupan. Atau mungkin juga kita bertemu dengan keadaan manusia yang mempunyai tempurung kepala yang sempit sehingga menyempitkan jiwa dan hati kita untuk meneruskan agenda yang lebih mustahak sebagai generasi AL-Qur’an.

InsyaALLAH saya dijemput untuk memberi khutbah pada hari ini. Dan InsyaALLAH saya akan sentuh akan pentingnya kita membina jambatan kasih sayang sesama insan. Jambatan kasih sayang inilah yang akan menjadikan kita umat yang kuat dan digeruni. Rasululah s.a.w mengingatkan kita supaya sentiasa mengasihi sesama muslim dan tegas dengan golongan manusia yang sombong. Islam di bawa oleh Rasululah sa.w. untuk mendidik hati manusia. Proses Isra’ mi’raj juga melibatkan proses pembersihan hati. Tarbiah inilah telah melahirkan satu jiwa besar bernama Umar Al-Khatab r.a. Beliau seorang sahabat yang setia, mendapat jaminan syurga, menjadi hamba paling hina di malam hari tetapi menjadi singa di siang hari demi menyatakan kebenaran Risalah Islam.

Saya juga ingin merakamkan penghargaan kepada krew Sinar Harian khususnya Puan RoshlaWaty kerana bersunguh-sungguh untuk mendapatkan masa saya untuk mengisi slot REHAL akhbar Sinar Harian Jumaat 8 Julai. Moga usaha berterusan pihak media ini akan lebih mengalakkan umat Islam melakukan perjalanan hati kembara di Tanah Suci. Kita perlu saling menyokong di dalam agenda mulia.

Terima kasih semua..


No comments: