Followers- Jalinan Ukhuwah

Friday, July 25, 2008

Projek Ramadhan 2008

Alhamdulilah projek Ramadhan saya berjalan dengan lancar, ahead of schedule.

Kelmarin saya menjemput insan-insan hebat iaitu sdr Faris, Imran, Firdaus dan Azmi untuk makan tengahari. Sdr Faris tidak dapat bersama kerana ada urusan lain. Sebelum keluar makan, kami berbincang sekitar 40 minit mengenai status projek ini. Saya gembira kerana ianya berjalan dengan baik, moga Allah permudahkan urusan ini.


Sudah menjadi "style" pengurusan saya iaitu meraikan/celebrate kemajuan sesuatu yg saya usahakan. Kos makan tengahari pula tidaklah sehebat sumbangan sahabat2 ini. Mereka berusaha keras menyiapkannya sebagaimana yang saya rancang. Saya pula mengenepikan protokol, kerana bagi saya kemesraan akan menyiram motivasi kerja. Saya menghormati mereka dan mereka menghormati saya. Masing-masing mempunyai peranan untuk dilaksanakan.


Perbincangan kami semasa makan tengahari berkisar mengenai umrah, haji dan uslub da'wah cara kita. Sememangnya menarik. Kami bertukar-tukar fikiran dan berkongsi pengalaman. Saya turut berkongsi pengalaman semasa mempertahankan diri berhadapan dengan hakim di mahkamah Tribunal Pengguna yang penuh sesak. Dua jam setengah kes tuntutan saya dibicarakan. Saya memasuki 'kandang pertuduhan', digerudi oleh Hakim. Kemudian bila giliran VP syarikat berkenaan memasuki kandang membela diri, saya pula mengambil alih tugas untuk bertanya setelah mendapat lampu hijau hakim/Presiden Mahkamah Tribunal. Ketika itu saya menjadi peguam dan menerjah soalan2 kepada VP berkenaan. Hakim pula support saya. Filem hindustan yg sekali-sekali saya tengok dapat membantu saya menanya soalan-soalan 'bertaraf peguam'. Pendek cerita, makan tengahari kami amat bermakna bagi meneruskan titian kehidupan.


Sekali lagi saya gembira mengenali sdr Faris, Imran, Firdaus dan Azmi, sungguhpun baru berkenalan, kemesraan dan teamwork bakal menjana wawasan yg telah digariskan.


Terima kasih Faris, Imran, Firdaus dan Azmi.
Nota:
Kepada sahabat dan kenalan, insyaAllah bila sedikit masa lagi saya akan unveil projek Ramadhan ini. Saya kan suka buat kejutan......



**********RIDZ***********

No comments: