Followers- Jalinan Ukhuwah

Saturday, July 12, 2008

Meeting dgn YB MP & ADUN

Saya di amanahkan untuk mempengerusikan mesyuarat dgn YB Ahli Parlimen dan ADUN. Bukan tak biasa, kadang2 perasaan merendah diri menyebabkan kita tidak mahu ke depan. Tapi kalau bantal sudah disorong, akan ku labuhkan kepala ini...Kalau diberi rotan, kanku libas mana2 yang patut...

Alhamdulillah , pagi tadi majlis dialog dan lawatan kerja Ahli Parlimen YB Dr Mariah/Hj Halim dan ADUn EN Suhaimi/Kamurudzaman berjalan dengan baik. Ini adalah lawatan kerja ke-3 selepas PRU. Secara umum, wakil MBSA dan badan2 lain turut sama turun bagi memastikan rakyat setempat hidup selesa, berganding bahu dan dihormati.

Bila kita meletakkan kepimpinan rabbani sebagai asas leadership, maka kita akan lihat masing2 berganding bahu untuk merancakkan agenda agama dan bangsa. Secara ringkasnya:
1. Pemimpin hendaklah menghormati orang yg dipimpin sebagaimana mereka mahu diri mereka dihormati.
2. Kecemerlangan ummah akan terserlah bila pemimpin dan org yg dipimpin sama-sama berganding bahu memberi idea, memerah otak dan turun gelangang menyelesaikan isu masyarakat.
3. Saya secara peribadi berpendapat pengurusan ikhlas, professional dan berakauntabiliti akan membuahkan hasil yg lebih baik dari kepimpinan yg asyik bermesyuarat, menghadiri meeting untuk claim allowance atau berebut mencari publisiti.

Ini yang insyaAllah menjadi vision saya di dalam menerajui kepimpinan penduduk kawasan (walaupun tanpa elaun). Deep in my heart, I pray to Allah to bestow upon us His mercy, guidance and forgiveness. Moga Gabungan Persatuan Penduduk (GPP) Seksyen 27/28 akan terus bertahan, telus, ikhlas, berkhidmat dgn professional dan sama2 berusaha membina masyarakat yang meletakkan Islam sebagai jalan-hidup.

Terima kasih kpd YB dan wakil YB, Ahli2 Majlis MBSA, wakil MBSA, pengerusi persatuan2 penduduk, dan sekretariat GPP khususnya kepada Abg Hj Hashim, Sdr Sazali, Sdr Razak dan AJK Ad-Din yang berganding bahu di majlis tersebut. May Allah reward us with the best place of Jannah.

***END***

No comments: