Followers- Jalinan Ukhuwah

Saturday, September 6, 2008

Haji Muda: Tip-tip Menjadi Tetamu Allah


PTS Islamika RM 19.00 / RM 21.00 (Sabah & Sarawak),
Tarikh Terbit: 15 September 2008 ;
Adakah kulit buku ini menarik?
Saya mendapat banyak maklumbalas mengenai kulit buku ini. Apa pendapat anda?
Rupa-rupanya bukan mudah untuk menyiapkan kulit sebuah buku. Konsep yang cuba di bawa dengan pendekatan baru sememangnya mencabar. Beberapa design telah dikemukakan, namun sukar untuk difinalize. Saya rasa sudah lebih dua minggu beberapa idea cuba diketengahkan.
Moga Allah memberi ilham kepada pelukis grafik dan editor untuk mendapatkan kulit buku terbaik untuk buku ini.
Kepada sahabat-sahabat dan pengkritik, terima kasih dengan komen anda. Moga Allah permudahkan urusan kita.
***RIDZ***

5 comments:

Azemi Ali said...

Salam Ramadan.

Walaupun covernya tak menarik (Spt komen saya dalam blog sifu PTS), InsyaAllah saya akan menjadi antara pembeli pertama beli buku ini kerana saya dan isteri sedang membuat persediaan dan berazam untuk mengerjakan haji sebelum usia 35 tahun. Semoga buku ini memberi panduan kepada saya dan sesiapa saja yang membacanya dalam persiapan haji. Semoga buku ini menjadi best seller melebihi THMSI (saya rasa jika cover diubah - sebab khalayak ramai masih judge book by its cover).

Salam Ukhwah.

Anonymous said...

Thanks saudara Azemi,
Saya yakin Penerbit sedang menyiapkan final version cover. Saya juga telah memberi komen yang sama kepada editor supaya warna lebih energetik, dikeluarkan gambar manusia dan digantikan dengan gambar masjidil haram/nabawi atau suasana arafah/mina.

Moga Allah memberi editor ilham terbaik untuk menjayakan projek ini.

Salam.

Ridzwan Bakar

Anonymous said...

dari segi marketing concept cover tersebut di persepsikan kepada kaum adam yang muda maka anggapan consumer disegmenkan pada market tertentu dan tidak menyeluruh. Pada padangan saya tidak perlu ada model. tetapi jika saudara mahu kelainan dan untuk test di market wish you all the best. May this product hita nd hot in local and overseas market. god job

rezi

Anonymous said...

ridz

lawati blog saya ada promo

rezi

Anonymous said...

Assalammualaikum..

Saya setuju jika En Ridzwan keluarkan model manusia itu dan diganti dgn tempat-tempat menarik di Makkah & Madinah. Tajuk "Haji Muda" saya rasa tulisan nya ditukar ke tulisan yang lain.

Semoga En Ridzwan berjaya dalam menjayakan projek ini.