Followers- Jalinan Ukhuwah

Wednesday, October 7, 2009

Lindungilah Kami Ya Allah


Padang (Sumatera) kini menjadi padang jarak padang terkukur. Allah sahaja yang Maha Mengetahui mengapa tempat ini menjadi pilihan.

Moga Allah mengampuni dosa-dosa kita dan memelihara kita dari bencana alam dan emosi yang hebat ini. Juga moga masyarakat kita di Malaysia akan segera berubah untuk mendaulatkan Qur’an sebagai perlembagaan hidup. Allah telah membuat penegasan di dalam Al-Qur’an :

"Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya mentaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya."
Al Israa'(17) ayat 16

"Tak ada suatu negeri pun (yang durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami azab (penduduknya) dengan azab yang sangat keras. Yang demikian itu telah tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfuz)."
Al Israa'( 17) ayat 58

Bila orang lain membuat kezaliman, kita akan turut sama menerima ujian dan bencana. Ampunilah dosa-dosa kami Ya Allah.

5 comments:

One Malaysia said...

Sungguh terkejut dengan kejadian sedemikian rupa.Allah memberi peringatan kepada kita semua tetapi kenapa yer kita (sy juga) masih alpa??

mamasherry said...

Semoga Allah lindungi kita semua... amin..

selingan - kebetulan, ternampak link di blog prof muhd kamil, nama yang akan jadi speaker di GIT KSS next 2 weeks.. salam ziarah..

ridzwan said...

Salam Hajjah Siti,
Apakah gugusan nusantara Melayu kini berisiko tinggi?

ridzwan said...

Salam mamasherry,
Terima kasih dgn menjemput saya untuk memberi ceramah di Leadership Program GIT. Moga Allah memberi saya ilham terbaik untuk membuat perkongsian.

Anonymous said...

Saya teringat akan kata-kata Ustaz Datuk Ismail Kamus...bila berlaku sebarang insiden, kita umpama ayam di pasar yg selalu memerhatikan rakan-rakannya disembelih. dia aje yg kena, aku tak kena. lama-lama habis satu reban yg kena sembelih

dari: orang sebelah rumah