Followers- Jalinan Ukhuwah

Wednesday, October 23, 2013

Mensyukuri Ujian ALLAH



Catatan Tablet facebook.com/drridzwan


"..Terus gerakkan Komunitas Haji Muda (KHM), sehingga kamu capek dibendang rahmat ALLAH...."

Alhamdulilah, hari ini menerima surat dilanjutkan pinjaman saya ke Multimedia University untuk tempoh lagi satu tahun. Terima kasih kepada majikan saya (sebuah GLC), kerana mengizinkan saya untuk terus menerokai peluang, membantu Universiti ini dan merealisasikan visi peribadi saya bagi membantu golongan dhuaafa, fakir-miskin. Kombinasi professionalisma dan passion menjadi pemangkin gerak kerja transformasi.

Business Model yang sedang saya usahakan sedang dilaksanakan bagi membantu fakir miskin dan anak yatim. Dan InsyaALLAH, jika pilot projek ini berhasil langkah fasa ketiga akan direalisasikan. Fasa pertama sudah selesai. Fasa kedua, masyaALLAH sedang berhadapan dengan cabaran. Cabarannya bukan kecil.... Terima kasih kepada EXCO KHM Malaysia dan pendukung KHM Indonesia kerana terus istiqamah bersama saya.

Doa, Sokongan dan kerjasama semua sahabat-sahabat, followers, ahli keluarga dan volunteers adalah sangat bernilai tinggi kepada saya. Sudah tentu ALLAH menilainya lebih tinggi dari pandangan sisi manusia.

Pesanan seorang kiyai kepada saya baru-baru ini, "Usah cari glamour dan publisiti, tetapi rasailah kepenatan bekerja kerana disebalik kepenatan ada manisnya menanti. Terus gerakkan Komunitas Haji Muda (KHM), sehingga kamu capek dibendang rahmat ALLAH."

"Bukan mudah tetapi tidak mustahil:- DrRidz — with Amieza Ngadi and 7 others.

No comments: