Followers- Jalinan Ukhuwah

Sunday, January 2, 2011

Nota Terakhir

Tahun 2010 banyak meninggalkan kenangan. Ada yang manis, ada juga yang pahit. Bagi membina jatidiri yang positif, kita tinggalkan sahaja kenangan pahit dalam diari 2010 disamping mengambil tindakan pembaikan. Yang manis dan success story, kita tulis besar-besar di dinding, di atas meja dsbnya supaya ianya meningkatkan self-esteem dalam diri.


Dipenghujung tahun 2010, saya menerima satu nota penutup diari 2010. Nukilan seorang muslimah ini lahir dari hati beliau yang perlu saya kongsi di dalam blog ini. (Nota: Dengan kebenaran Puan N, berikut saya copy paste email beliau kepada saya.


************************************************************


Assalamualaikum Dr


After more than 1 year, baru sekarang sampai hajat saya utk email Dr , I just want to say thanks a lot for writing buku Haji Muda. I posted something on my blog and it was actually your book that opened my heart. I really wanna thank you for that.


Saya bersyukur Tuhan buka hati saya utk beli buku Dr. All my life I’ve never bought Islamic book. Tak pernah. Especially buku bahasa melayu. Tapi entah kenapa saya terpanggil untuk beli buku Haji Muda, yang saya baca in one sitting. And lepas tu, terus hati saya macam di tarik- tarik untuk menunaikan haji.


Alhamdulillah saya & suami dah Selamat kembali. Saya rasa sangat bertuah ~ peak of my life. Dan semuanya kerana Tuhan buka hati saya untuk beli buku Dr dan Tuhan buka hati saya lepas baca buku tu, of which I keep reading it again and again dan saya seperti rasa di lahirkan semula.


Again, Dr thanks for inspiring me. Pls keep writing. Hanya Allah yang tahu betapa besar jasa Dr.


Wassalam.

1 comment:

rosli said...

Salam Dr,

Tahniah Dr, saya jugak pernah melaluinya setelah membaca buku Dr dan buku Prof Kamil dulu, cuma masih belum buat Haji lgi. Insyallah