Followers- Jalinan Ukhuwah

Thursday, August 18, 2011

Perjalanan Rindu Baitullah Ramadan 1432H

Sujud kepada ALLAH di Masjid Nabawi mempunyai nilai tinggi...


InsyaALLAH dan Alhamdulilah saya akan berangkat ke Tanah Suci petang ini 18hb Ogos 2011 bagi mengisi Rindu akan Madinah dan Mekah. Bukan setakat rindu Baitullah, tetapi sangat merindui raudah, ketenangan Madinah dan hebatnya Qiam di Mekah.

Jadual perjalanan saya kali ini agak padat. Saya turut menerima jemputan dari dua warga Saudi penduduk Madinah dan seorang warga Arab Saudi di Mekah. InsyaALLAH akan bertemu juga dengan sahabat saya dari Morocco, Iran dan Indonesia. Moga ALLAH memberi saya ilmu dan pengalaman yang lebih bermakna bagi perjalanan yang agak padat ini.

Sekiranya anda juga berada di Tanah Suci dan terserempak dengan saya di Jeddah, Madinah atau Mekah, mohon tegur saya. Kita mungkin boleh bersembang panjang serta bertukar-tukar pandangan. Boleh juga minum malam selepas tarawikh. Ianya adalah saat manis yang saya nanti-nantikan.

Moga ALLAH mengizinkan kita bertemu dengan malam kemuliaan al-qadr dengan menghiasi malam melalui program Qiam, membaca Al-Qur’an dan berzikir. Amin!


9 comments:

rezeki said...

salam dr

alhamdulillah, selamat berangkat

doa saya buat dr agar sentiasa dalam perlindungan Allah dan kerahmatannya

insyallah

kalau tak keberatan, minta sampaikan salam buat junjungan besar kita dan doa2kan kami di sini agar dijemput lagi menjadi tetamunya

rosli said...

Dr,

Slmt berangkat dan moga mendapat umrah yang mabror.Ameen

Ali Azarnoosh said...

Dear Dr. Bakar

Asalamualaykum

Please remember me in you prayers.

Regards

Salam sejahtera....... said...

Assalamualaikun dr,

Selamat berangkat dan semoga dipermudahkan segala urusan.

Anonymous said...

Assalam Dr,

Semoga mendapat umrah yang mabrur.

Mohon doakan masa di Madinah (di Raudah) dan di Mekah di tempat tempat mustajab untuk ibu saya semoga tahan menghadapi hari hari seterusnya setelah ayah pergi buat selama2 nya.

Dan mohon doa agar saya dapat membawa beliau menunaikan umrah dalam tahun ini, insya Allah.

AJ

Anonymous said...

salaam Dr,
semoga perjalanan Dr diberkati dirahmati, dilindungi dan di permudahkan..semoga kita sama2 bertemu dgn malam yang penuh kemuliaan alqadr...aminn..

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Salam Dr Ridz,

Saat ini Dr Ridz telah pun berada di Suci...alhamdulillah..
Teruja yang amat bila berada di bulan Ramadhan ni, dpt berpuasa serta melakukan amalan2 yang lain.
Semoga Allah SWT mempermudahkan segala urusan Dr di sana.

Zarea106 said...

Dr, Semoga tenang dalam beribadah. Amin

Bieya said...

Terima kasih dr.
dr tidak mengenali saya....tetapi saya baru nak mengenali dr melalui buku ini..... saya baru menghabiskan membacanya sepanjang bulan puasa...dan mengulang2 bab tertentu.... rasa indah..... insya Allah saya telah merayu utk pergimenunaikan HJI...moga rayuan saya telah diterima Allah.....
Bila saya membaca buku dr.... ada satu rasa mengukuhkan keimanan saya pada penciptanya... satu muhasabah diri yg menghibakan.... terima kasih ya....moga Tuhan memberkati dr.... amin.