Followers- Jalinan Ukhuwah

Sunday, December 28, 2008

Hijriah 1430 dan Palestin


Beberapa minit sahaja lagi kita akan melangkah ke Tahun Hijriah 1430. Ada di antara kita sedang buat persediaan dengan mengukir azam tahun baru Hijrah dan ada juga yang mungkin sedang leka.
Walau apa sekali pun kerja kita di saat ini, sahabat rakan muslim kita di Palestin sedang disembelih oleh rejim Zionist. Berita dan gambar ini, amat menyentuh hati. Apa yang boleh dilakukan oleh kita?
Iringilah doa awal tahun 1430H yang bakal anda baca untuk kemenangan dan kejayaan ummah khususnya rakyat Palestin dan moga jiwa dan insan bernama Salahuddin al-ayubi akan segera lahir bagi misi ini.
**************************************
Israeli Airstrikes Kill 205 Palestinians in Gaza
Saturday December 27, 2008 19:12 by IMEMC Source

Palestinian medical sources reported that the number of Palestinians killed in the Israeli airstrike against the Gaza Strip Saturday afternoon stands at 205, including policemen, women and children. Over 400 were wounded in the airstrike. Earlier reports said that 140 were killed as 60 Israeli jet fighters launched a simultaneous attackm, hitting around 50 locations in different parts of the Gaza Strip. The deadly airstrike came during rush hour, as school children were going home from schools and Palestinian Police officers were celebrating their graduation, which explains the high number of casualties.

As of the time of writing, Israeli war planes were reportedly hovering over the Gaza Strip. Palestinian hospitals in Gaza declared high alert and are calling upon people to donate blood in order to to save many of the wounded.
Some Palestinian resistance groups fired a number of home-made shells at Israel killing one civilian and wounding several others, Israeli media sources reported.
************************************
"Ya Allah! berikanlah kemenangan kepada Palestin sebagaimana kemenangan yang telah Umar ukirkan dalam sejarah. Hambamu yakin bahawa semangat Haji mampu membebaskan Al-Aqsa."

2 comments:

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Salam Ridz,
Amin! Sama2lah kita berdoa semoga kita umat Islam tidak akan lagi ditindas & dizalimi oleh orang2 kafir laknatullah.
Selamat menyambut tahun baru 1430H.

Anonymous said...

thank you uncle..
and ttg buku uncle 2..
errrr..
actually, fatin blum smpt baca lagi..

btw, Selamat Menyambut Tahun Baru 1430H.