Followers- Jalinan Ukhuwah

Sunday, November 11, 2012


 We are committed to seek  'business opportunity Akhirat'
KHM The Smart Way to Serve ALLAH


Ramadan mendidik kita untuk menjadi insan bertakwa.  Eid-fitr dan Eid-adha pula sudahpun berlalu.  Kini, kita kembali menjalani hidup ‘normal’  sebelum Ramadan. Minggu depan tahun baru hijrah muncul kembali.  Roda kehidupan terus berputar samada kita bekerja di jalan ALLAH, bekerja untuk manusia atau bekerja untuk perut dan mata, atau sibuk dengan tv dan tidur, usia kian menuju pinggiran.  

Usaha saya untuk menyiapkan buku no 4 sentiasa tercabar dengan kesibukan. Petang tadi siapkan tulisan untuk artikel Hijrah akhbar Sinar Harian yang bakal disiarkan jumaat minggu depan.  Buku ini InsyaALLAH dalam proses disiapkan. Moga ALLAh beri kekuatan dan konsentrasi.  Pun begitu, ada dua perkara signifikan yang ingin saya kongsi.

Kes #1 

Minggu lepas saya menerima email berikut:- 
“Dr, rugi rasanya sebab saya tidak menyumbang satu senpun dalam dana Annuiti AKhirat  Masjid yang Dr usahakan. Saya silent follower blog Dr tetapi saya Cuma menjadi pemerhati sahaja selama ini. Saya ingin menebus kesilapan saya. Jadi Bolehkah saya terus bersedekah setiap bulan secara konsisten ke Akaun Dana Annuiti AKhirat KHM?”

 Jawapan saya: 
Alhamdulilah, Terima kasih dengan keazaman ini. Anda bukan sendirian. Ada beberapa lagi rakan-rakan kita meluahkan perkara yang sama. Anda yang menjadi follower blog dan memberi komen pembaikan juga mendapat pahala, apatah lagi jika bersama-sama menjayakan program wadah annuiti akhirat KHM.

Walaupun Dana MAsjid sudah mencukupi, InsyaALLAH sumbangan anda masih tetap dialu-alukan.  Pertama, kerana  projek Wakaf Kemboja akan dilancarkan sedikit masa lagi. Cuma saya agak teliti dalam soal ini. Saya telah meminta sahabat2 kita buat pelan bangunan merangkumi  blok  pengajian dan blok asrama sebelum dana kita usahakan. Bila pelan pembangunan kompleks pendidikan  siap dan saya/Exco KHM berpuas hati, InsyaALLAh  pengumpulan dana akan diusahakan.

 Kedua, banyak lagi projek ada dalam perancangan. Kami akan maklumkan dari masa ke semasa termasuk  kompleks ilmu di Malaysia, jadi sudah tentu  memerlukan dana yang besar dan komitmen yang tinggi.

Ketiga, banyak lagi projek yang dirancang. Cuma kemampuan saya dan masa saya agak terbatas. Begitu juga, Exco KHM sedia adapun ada limitasi masing-masing. Lantaran, sukarelawan amat diperlukan.

Justeru, jika sdr/I ingin menginfaq RM secara berterusan setiap bulan  bolehlah masukkan duit terus ke Akaun ‘KHM Dana Annuiti AKhirat’ (sila rujuk makluman ruang sebelah kanan blog ini cara-cara menginfaq/sadakah. 


KES #2
Kawan lama saya, saudara Rosli, menemukan saya dengan seorang hamba ALLAH.  Hamba ALLAH ini  menawarkan sebidang tanah pusaka untuk diwakafkan bagi tujuan pendidikan.  ALhamdulilah, saya sudah lama ingin war-warkan dalam blog ini jika ada sesiapa berhasrat untuk mewakafkan tanah untuk kerja kebaikan yang kita akan usahakan bersama.  InsyaALLAH,  KHM akan bantu mana yang mampu.

Alhamdulilah, moga peluang perniagaan Akhirat  akan dapat kita bangunkan bersama  kerana KHM  hanyalah  Wadah Annuiti Akhirat- milik  anda dan kita bersama. KHM memberi peluang untuk kita sama-sama beramal. Dana diuruskan secara professional dan amanah.

No comments: