Followers- Jalinan Ukhuwah

Thursday, June 5, 2008

Umrah 2008 Siri #1

Siri no 1 : Perjalanan sebelum berangkat 26 Mei 2008.

Kebiasaanya saya dan Aishah (atau anak2 yg menemani kami) akan membuat persediaan intensif Umrah 2 minggu sebelum berlepas. Kami akan pergiatkan sholat2 sunat dan marathon Qur'an. Namun, ianya tidak berlaku pada umrah kali ini. Mungkin ini ujian buat kami atau mungkin juga kelemahan kami yang sibuk dengan urusan dunia khususnya urusan pejabat. Banyak perkara yang hendak diselesaikan.

Pertama, saya sudah meletakkan deadline thesis doctoral saya untuk dimajukan ke Graduate Biz School pada pagi 26hb Mei jam 9:00 pagi. Saya terpaksa berhempas pulas dan bekerja keras setiap malam dari jam 9mlm hingga 3 pagi setiap hari (selama 2-3 minggu). Saya menyahut cabaran Professor saya Dr Norhana dan Dr Muhd Kamil. Sungguh menyiksakan menyiapkan tesis peringkat Doctoral ini! Cuba bayangkan... saya terpaksa menghantar tesis setebal 250 muka surat pada jam 9 pagi, pergi beli barang keperluan dapur dan susu baby Aufa pada 12 tgh dan bersiap ke KLIA jam 4ptg... soo hectic! Aishah juga risau sebab beg besar saya masih banyak ruang kosong.

Kedua, Projek khas yg saya berikan tag "Project Ramadhan 2008' juga perlu disegerakan. Kena mentelaah dan buat kajian. InsyaAllah kalau dah ok nanti saya akan war-warkan.

Ketiga, urusan pejabat banyak yang belum siap. Alhamdulilah Susmaliza, Suryati dan Shahida banyak membantu saya. Masa tu 2 paper dah siap cuma perlu touch-up. Jadi saya delegate kat Manager - Pn Sus. Terima kasih semua.

Bagi Aishah, pengalaman yg sama juga dialami. Urusan sekolah menjadi alasan. Tapi komitmen dia lebih dari saya, jadi nampak kesungguhan Aishah untuk memperbaiki amalan.

No comments: