Followers- Jalinan Ukhuwah

Friday, October 24, 2008

Ulasan Buku Dalam Utusan Msia

Sehari sebuah buku
Utusan Malaysia 24 Oktober 2008 / 24 Shawal 1429H

DIANGKAT daripada pengalaman sebenar penulis mengerjakan haji pada usia muda, buku ini bagaimanapun bukan catatan perjalanan yang biasa, sebaliknya penuh dengan pengajaran dan pendidikan yang berguna khususnya kepada generasi muda umat Islam.

Lari daripada kebiasaan amalan mengerjakan haji iaitu ketika usia melewati hari tua, buku ini tampil berbeza apabila banyak bercerita tentang kelebihan dan keuntungan menunaikan rukun Islam kelima itu dalam keadaan penuh bertenaga.

Dipersembahkan dalam bentuk penceritaan yang tidak membosankan, buku ini menyentuh hampir kesemua aspek dalam mengerjakan haji termasuk persediaan sebelum berangkat, ketika di Madinah, Mekah, Arafah dan Mina serta selepas selesai mengerjakan ibadah tersebut.
Menjadikan buku ini lebih bermakna apabila kandungannya turut memuatkan panduan kepada bakal haji meliputi aspek fizikal, kewangan dan rohani sekali gus layak dijadikan sebagai salah satu rujukan kepada bakal jemaah haji.

Judul: Haji Muda, Tip-Tip Menjadi Tetamu Allah
Penulis: Ridzwan Bakar
Penerbit: PTS Publications & Distributors

ISBN: 978-967-5137-25-9

– MOHD. KHUZAIRI ISMAIL

1 comment:

Anonymous said...

Assalammualaikum,
Exam akan habis 31 Oct nie..thx for asking..
Fatin akn try untuk dptkn buku uncle..
Sekrg nie busy dengan hal sekolah smpi kdg2 xsmpt nk g shopping or keluar mane2..so, InsyaAllah..Fatin akn dptkn buku uncle by tis year..
Anyway, kirimkn slm Fatin dkt Cikgu Noraisah..