Followers- Jalinan Ukhuwah

Monday, November 10, 2008

Ceramah

Pengunjung blog yang saya hormati Assalamualaikum,

Medan dakwah dan perkongsian hadir dalam berbagai-bagai bentuk. Peluang untuk berkongsi ilmu dan pengalaman tidak akan saya lepaskan jika ianya hadir. Minggu sudah, satu jam saya berada di pentas SACC Mall untuk berkongsi misi Haji Muda kepada tetamu pusat membeli belah tersebut. Walaupun ramai pemerhati, saya yakin mereka berusaha memahami apa yang cuba saya kongsikan.

InsyaAllah malam ini, saya di jemput oleh sebuah Sekolah Berasrama Penuh di Kuala Lumpur untuk berceramah program Leadership pelajar-pelajar yang bijak-bijak ini. Saya gembira untuk menghadiri program ini walaupun kerongkong saya disahkan ’bengkak dan kemerahan’ oleh Dr Hazmi SMC Jumaat lepas. InsyaAllah saya akan berceramah ”Tarbiyah Haji dalam membina Remaja”. Harapan saya anak-anak muda ini akan mampu berfikir Haji dalam konteks pembinaan jati diri insan dan kepimpinan masa depan.

Ku pohon keampunan darimu Ya Allah!

No comments: